Kezdõlap - Aktualitások arrow Múzeumpedagógia

Múzeumpedagógiai foglalkozások a Hamza Gyûjtemény és Jász Galériában Nyomtats Facebook share
 
„Mindenféle mûvészeti hagyaték értékét az idõ határozza meg. A mûvész halála után néha csak évtizedek múlva tud az utókor biztos ítéletet formálni: fõleg korunkban, amikor a mûvészeti igények és irányok szüntelen változnak. Ezért kérem, várják meg és a képek számára is biztosítsák ennek az idõnek zavartalan elmúltát. Bár bennem határozottan él a remény, hogy képeim – fõleg a fiatalok körében – már elõbb is igaz barátokra találnak.”
Hamza D. Ákos

A Hamza Gyûjtemény és Jász Galéria programjai között 2007 óta szerepel rendszeresen múzeumpedagógiai tevékenység.
Az idei tanévben több tematikus múzeumpedagógiai foglalkozást is tervezünk az állandó és idõszaki kiállításainkra építkezve. Gyûjteményünk fõként képzõmûvészeti alkotásokból áll, ezért óráinkkal a rajz és vizuális kommunikáció tantárgy nevelési céljait tudjuk elsõsorban segíteni, illetve az órai tananyagot kiegészíteni.
Pályázatok útján igyekszünk a tanév során ingyenes programokat is kínálni az iskoláknak.
Ezt a tájékoztató füzetet azért készítettük, hogy a rajz szakos kollégák láthassák a múzeumi óráink adta lehetõségeket és tantervükbe beépíthessék ezeket a rendhagyó órákat.
A füzetben megjelenõ óratervezeteken túl közös megbeszélés alapján természetesen más témájú órákat is tudunk egyeztetni a kollégákkal. Az újabb idõszaki kiállításunkhoz kapcsolódó múzeumi órákról folyamatos tájékoztatást nyújtunk számukra.
A Hamza Gyûjtemény és Jász Galéria idei évben útjára indította Mûhelytitkaink címû ismeretterjesztõ sorozatát.
A szombat délutáni programunk során egy-egy mûvészeti technikát elemeznek a múzeum munkatársai és meghívott elõadói, majd mûhelymunka keretében a résztvevõk ki is próbálhatják azokat. Az eseményekhez mini tárlatot is szervez a múzeum, ahol kortárs alkotók témába vágó munkáit láthatják a látogatók. A kiállításokra építve a tárlat idõtartama alatt aktuális múzeumpedagógiai órák várják az érdeklõdõ iskolás csoportokat.